torsdag 20 augusti 2009

Styrka!


"Jag är ganska säker på att jag vet exakt vem du pratar om, och då också till viss del vad du gått igenom. Skillnaden var att för mig tog det 3 år att inse det, och efteråt så blev det bara i stort sett ett större helvete. Men var otroligt stolt över att det inte tog dig 3 år, för dom ärren som uppstått under så lång tid är otroligt svåra att bli av med. Han har ett sätt som gör att man sväljer allt, man blir som han vill. Och när man sen inser att det är fel och försöker bli som man själv vill - pang! Då är man inte vatten värd ens. Så var stolt, för du insåg detta! Det finns ju fortfarande folk kvar som inte insett det än! Din åsikt är den rätta för dig! Glöm alla idiotiska saker han skrivit eller sagt, för hans sanning är inte den enda rätta. Fyll ditt hjärta med din nya underbara kärlek. Du har så rätt, du klarar dig mkt bättre utan vänskap av det slag. Stå på dig, tjejen!"


Den här kommentaren hittade jag när jag loggade in på min blogg idag. Det värmer att få sådana kommentarer. Jag är ganska säker på att jag vet vem som har skrivit den och jag önskar henne all lycka i livet. Jag har hört så mycket skit om henne som jag då verkligen trodde på. Jag har insett nu att förmodligen är inte ens hälften av det jag hört sant.

För varje person jag hör talas om som har vaknat upp och insett vad han går för kommer jag ett steg närmare total lycka. Det enda jag egentligen önskar nu är att Emma också vaknar upp. Jag kan inte hjälpa att jag tycker synd om henne. Jag älskade henne verkligen. Men jag vet...Man kan inte rädda alla.

Men ärligt talat tjejer...Killar som Sonny borde komma med en varningstext...


Lev väl!

2 kommentarer:

BINA sa...

inte bara en varningstext. en hel jävla banderoll!! fick oxå en sån fin kommentar idag. tror verkligen hon är nåt helt annat än vad sonny har sagt. precis som du gumman. han ljuger ju så in i helvete!! blä. men nu skall vi icke sura utan ta nya tag och kämpa för ett liv av lycka!
krama massa!

Jag igen sa...

Hälften av det han sagt om mig är förmodligen sant, men utifrån hans synsätt. Jag är ingen enkel människa, men jag har aldrig varit elak-förrän efter att han bröt med mig och behandlade mig ännu värre än han nånsin gjort. Men ingen människa är enkel. Jag levde som sagt var först nästan 3 år m honom, och sen ytterligare en tid efter det... (Oj, vad dum man var)och under de 4 år som han har funnits i min bekantskapskrets så har jag bara mått sämre o sämre. Tills jag fick nog och la ner det. Och efter det så har det gått uppåt igen. Det är så sjukt skönt att känna att man kommer kunna må bra igen. Och att man kan bli sig själv!! Att ha någon vid sin sida som säger "Jaha du tänker/tycker så om det, okej" istället för att försöka ändra ens åsikter, har såklart hjälpt till med. Jag är ingen ängel, och en bitch stundtals. Men det behövs för att överleva, och den som inte kan ta det kan dra åt skogen. Eller joina Sonny där borta i hans verklighet. Vi får lära oss av våra misstag, inte gräva ner oss. Och vad har vi lärt oss? Egentligen en jäkla massa skulle jag tro. Glöm aldrig att Bitch står för Babe In Total Control of Herself. Så var en bitch! :D Puss o kram o fräs o fis! ;P