onsdag 26 augusti 2009

Till...


...Bina

Jag vet att Du har uttryckt att Emma en dag kommer att vakna upp och upptäcka att hon har förlorat mig för alltid. Jag förstår hur Du tänker men jag måste dementera det. Jag håller inte Emma ansvarig för det som hände. Som jag ser det är hon påverkad av vår "gemensamma bekanta" och det kan hon inte hjälpa. Har man fastnat i hans nät är det svårt att ta sig loss och när man väl kommit loss är det svårt att komma över att man har blivit behandlad på det viset. Jag har kommit över det och känner därför inget agg över det som hänt längre. Jag tänkte också som Du i början men jag har bearbetat mina känslor. Det kommer Du också att göra. Men låt det ta den tid det behöver...


...Emma

Du var min bästa vän och jag älskade dig. Jag vet att Du nu är lycklig med din sambo och jag är glad för din skull. Jag hoppas verkligen att det blir bra för er båda. Dessutom hoppas jag att Du någon gång kommer ifrån det inflytande vår "gemensamma bekanta" har över dig. Och om Du någon gång kommer till insikt så vet Du var jag finns...


..."Fröken A"

Trots alla skit jag hört om dig så upplever jag dig som en hyfsat sund och sansad människa. Jag ser dig som en vän där ute i verkligheten. Även om jag inte känner dig och aldrig ens har träffat dig.


...Alla

Bilden i detta inlägg heter "Magisk vänskapsros" och jag har fått den av min syster som många gånger även är min bästa vän. Idag ger jag den till alla de vänner jag har haft, de jag har idag och de jag kommer att få. Kom ihåg att "en främling är en vän Du ännu inte har mött"...

2 kommentarer:

BINA sa...

ja jag kommer komma över ddet till slut. ta hand om dig gumman! puss

Fröken A sa...

Så mycket mer än hyfsat sund och sansad kan man inte bli i en värld som denna ;P Alla har vi våra skavanker o skumma idéer, och det ska vi ha-det gör oss till dom vi är.. Och tänk på att om du kommit över det som hänt, så kan det vara läge att släppa en del med. Kanske till viss del Emma med. Hon vet att du finns där, om hon en dag står ensam. Men hon måste få välja sin väg själv, precis som vi andra har gjort. Och då är det det som hon tycker är bäst för sig, och får det konsekvenser så låt henne hantera dom. Tungt att tänka så, men ibland måste man för att inte fastna själv. Man kan inte hjälpa nån som inte vill bli hjälpt. Sköt om dig! puss o kram o fräs o fis