torsdag 11 december 2008

När lyckans rosor krossas...


I somras fick jag en rosa ros av min pojkvän när han mötte mig vid bussen efter en veckolång frånvaro. Det var ett av de mest underbara ögonblicken i mitt liv. Inte nog med det. När jag kom hem stod en vas på köksbordet med tio röda rosor i. Hur ett sådant underbart minne kan förvandlas till något man avskyr på bara ett ögonblick det övergår mitt förstånd. Nu är det definitivt slut och allt jag har efter honom ska rensas bort! Mitt råd till alla er som läser detta är: Lita inte för mycket på någon som beter sig som om han vet allt, kan allt. Då fångas du lätt i hans nät och sedan är allt som inte blir som han vill ditt fel. Min pojkvän lämnade mig och likväl är allt som gått snett mitt fel. Men okej... Är det så han vill ha det så...Han kan dra åt helvete! Nu ska jag gå och krossa de två rosorna jag hängde på tork i somras...


PS. Det ligger en viss tillfredställelse i att rensa bort någon ur sitt liv. I alla fall om denne någon är en komplett skitstövel!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ett steg i rätt riktning. Stå på dig. Du blir starkare för varje dag som går. Även om du inte alltid tror det själv. Finns här för dig. Det vet du.

T