onsdag 24 februari 2010

100 frågor


1. Vem är du? LoveRose.
2. Hur gammal är du? 27.
3. Har du någon hemsida? Den här bloggen.
4. Var bor du? Hemma.
5. Vad har du för färg på ditt hus? Gult.
6. Vad har du för ögonfärg? Blå.
7. Hur ser din ekonomi ut? Lite krasslig just nu men jag klarar mig.
8. Har du pojkvän? Ja.
9. Vad är du för stjärntecken? Jungfru.
10. Vilka är dina bästa egenskaper? Jag är intelligent och diplomatisk.
11. Vilka är dina sämsta egenskaper? Jag har dåligt självförtroende och värderar mig själv för lågt.
12. Har du husdjur? Ja, en katt.
13. Vilken är din favoritmat? Ingenting kommer någonsin att kunna mäta sig med mormors pannkakor.
14. Vilken är din favoritglass?
Sandwich Pepparkaka.
15. Vilken är din favoritdessert? Hemmagjord pannacotta.
16. Vilken är din favoritpizza? Hawaii.
17. Vilken är din favoritdryck? Mjölk.
18. Vilket är ditt favoritgodis? Choklad.
19. Vilken är din favoritfilm? Sound of Music.
20. Vilken är din favoritdag? Lördag.
21. Vilket är ditt favoritklädesplagg? En kort grön kjol.
22. Vilken är din favoritbok? Tristan och Isolde.
23. Vilken bok läste du ut senast? Ensam av Tess Gerritsen.
24. Vem är din favoritförfattare? Jag väljer mellan Margit Sandemo, Sandra Brown och Barbara Wood.
25. Skriver du dagbok? Nej, jag bloggar istället.
26. Vilken är din älsklingsfärg? Allt som är rosa är bra.
27. Vad ville du bli när du var liten? Lärare.
28. Blev du det? Ja.
29. Är du politiskt insatt? Nej, helst inte.
30. Värdesätter du ärlighet? Självklart.
31. Brukar du dra "vita lögner"? Det gör alla.
32. Är det okej med vita lögner? Ja, ibland.
33. Känner du en mytoman? Ja.
34. Hur tidigt stiger du upp? Det varierar. Ofast runt klockan fem men ibland så tidigt som klockan fyra.
35. Vem/vilka vet mest om dig? Min syster och Nalle.
36. Gillar du att slåss? Nej.
37. Vad ska du göra ikväll? Delta i ett personalmöte.
38. När var du senast riktigt full? Har aldrig varit full.
39. Hur många handväskor äger du? Jag tror att jag har en någonstans.
40. Hur många bilar har du? Ingen. Men Nalle har tre.
41. Hur många biologiska syskon har du? 1.
42. Vem är snyggast i världen? Nalle.
43. Vad är du allergisk mot? Äpplen.
44. Målar du naglarna? Ibland.
45. Gillar du att laga mat? Egentligen inte.
46. Hur många par skor har du? 8.
47. Var har du ont? I min vänstra häl.
48. Använder du hårspray? Nej.
49. Kan du stå på händer? Nej.
50. Vilken är din favoritserie på TV? Gray’s Anatomy.
51. Är du vänster- eller högerhänt? Högerhänt.
52. Hur många känner du med namnet Emma? 2.
53. Är du bra på att måla? Nja.
54. I vilka ämnen hade du MVG i ditt slutbetyg? A-kursen i Engelska och A- B- C- D-kurserna i Matematik.
55. I vilka ämnen hade du IG i ditt slutbetyg? Inga.
56. Har du åkt luftballong någon gång? Nej.
57. Har du någon tatuering eller piercing? Nej.
58. Använder du smycken? Ibland.
59. Känner du någon som jobbar på sjukhus? Ja, min mamma.
60. Dricker du kaffe eller te? Nej.
61. Vilken är den bästa platsen på jorden? Nalles famn.
62. Vilken politiker älskar du? Morfar.
63. Finns det något barnprogram du avskyr? Ja, Teletubbies.
64. Vad blir du glad av? Nalle.
65. Vad blir du arg av? Folk som inte respekterar mig för den jag är.
66. Vilken bok önskar du att du hade skrivit? Harry Potter.
67. Har du någon gång varit deprimerad? Vadå varit?
68. Känner du någon som varit/är deprimerad? Ja.
69. Vad gör du mest när du är vid datorn? Spelar dataspel.
70. Har du körkort? Ja.
71. Hur många uppkörningar gjorde du? 1.
72. Har du moped? Ja.
73. Tror du på något övernaturligt? Ja, spöken, andar, älvor, utomjordingar med mera.
74. Röker du? Nej.
75. Spelar du sällskapspel? Ja, om jag har någon att spela med.
76. Vilket är ditt favoritspel? Disneyutgåvan av TP.
77. Vilka länder har du varit i? Sverige, Norge, England, Frankrike, USA, Canada, Mexico.
78. Vad är du bra på? Berätta sagor.
79. Är du teknisk? Lite.
80. Har du besökt något nöjesfält? Ja, bland annat Liseberg och Gröna Lund.
81. Vad har du för färg på ditt duschdraperi? Blått.
82. Syr du dina gardiner själv? Nej.
83. Lekte du med Barbie som liten? Ja.
84. Lekte du med lego som liten? Det gör jag fortfarande.
85. Vilken högtid är din favorit? Julen.
86. Har du prestationsångest? Ibland.
87. Har du drömt sanndrömmar någon gång? Nej.
88. Hur ofta byter du sängkläder? Förmodligen för sällan.
89. Har du en bra relation till dina föräldrar? Ja.
90. Har du koll på din ekonomi? Ja.
91. Har du vunnit pengar någon gång? Bara småsummor.
92. Har du något synfel? Ja, jag är sjukt närsynt.
93. Vilket var ditt favoritämne i skolan? Matte.
94. Vilket ämne var värst i skolan? Idrott.
95. Vem fick du senast sms ifrån och vad stod det? Mitt senaste sms kom från Nalle och var av högst privat karaktär.
96. Vem skickade du sms till senast och vad stod det? Mitt senast skickade sms var till Nalle och det stod ” Wow älskling…”.
97. Vem pratade du med i telefon senast? Min syster.
98. Vem kramade du senast? Ett av barnen på jobbet.
99. Vilken är din favoritårstid? Sommar.
100. Har du varit ärlig när du svarade på dessa frågor? Ja.

Inga kommentarer: