fredag 29 maj 2009

Dum grej med gott resultat...


Ibland är mitt liv ganska mörkt. Men allt oftare har jag börjat ana att det finns ljusning även i mitt liv. Jag hyser ändå, på något plan, gott hopp om att jag en dag ska få må bra. Jag gjorde en dum grej igår. Jag besökte mitt ex's blogg. Jag har insett nu att det påverkar mig mer än jag trodde. Jag tycker inte om när folk har en felaktig uppfattning om mig. Men samtidigt var det rätt roligt att se hur tragiskt desillusionerad den mannen är. Han tror verkligen att jag kommer att bli ensammare och ensammare så länge han inte finns i mitt liv och att det kommer att sluta med att jag sitter och gråter förtvivlat över att jag inte har någon att ringa till. Han tror verkligen att jag kommer ta livet av mig för att han inte längre finns i mitt liv. Hur patetisk får man bli? Till er som undrar hur det egentligen ligger till: Jag har sedan jag blev av med mitt desillusionerade, patetiska ex träffat en underbar kille som jag verkligen älskar. Jag har dessutom fått kontakt med två vänner jag inte pratat med på länge. Det är nästan som om de kände på sig att det går att prata med mig igen. Hur det nu än är så är jag glad att han är ute ur mitt liv. För är det något i mitt liv jag verkligen ångrar så är det att jag gav mig i lag med honom. Hade jag inte träffat honom så hade jag i och för sig inte träffat Emma heller. Men ärligt talat. Det var väl en vänskap jag hade kunnat vara utan...

1 kommentar:

Ditt ex's ex sa...

Jag är ganska säker på att jag vet exakt vem du pratar om, och då också till viss del vad du gått igenom. Skillnaden var att för mig tog det 3 år att inse det, och efteråt så blev det bara i stort sett ett större helvete. Men var otroligt stolt över att det inte tog dig 3 år, för dom ärren som uppstått under så lång tid är otroligt svåra att bli av med.Han har ett sätt som gör att man sväljer allt, man blir som han vill. Och när man sen inser att det är fel och försöker bli som man själv vill - pang! Då är man inte vatten värd ens. Så var stolt, för du insåg detta! Det finns ju fortfarande folk kvar som inte insett det än! Din åsikt är den rätta för dig! Glöm alla idiotiska saker han skrivit eller sagt, för hans sanning är inte den enda rätta. Fyll ditt hjärta med din nya underbara kärlek. Du har så rätt, du klarar dig mkt bättre utan vänskap av det slag. Stå på dig, tjejen!